Dan jabuka u Dječjem vrtiću Lekenik

Jabuka se smatra jednom od najzdravijih voćnih vrsta i zasluženo nosi naziv „kraljica voća“, a 20. listopada obilježava se Svjetski dan jabuka.

Poznato je da se svakodnevnim konzumiranjem jabuka može doprinijeti prevenciji mnogih zdravstvenih poteškoća i bolesti, zato često i čujemo uzrečicu:“Jedna jabuka na dan tjera doktora iz kuće van“.

U skladu s promoviranjem zdravlja i edukacijom, dječji vrtići već tradicionalno svake godine obilježavaju Dane jabuka.

Ove godine naša mješovita skupina s programom ranog učenja engleskog jezika – Smiley raznim aktivnostima istražili su različita svojstva jabuka pritom naglašavajući njezinu važnost u svakodnevnoj prehrani:

Oslikavanje polovicama jabuke, izrezivanje jabuka od kolaža i ukrašavanje stabla jabuke samo su neke od likovnih aktivnosti koje su djeca s odgojiteljicama realizirala tijekom neposrednog odgojno-obrazovnog rada. Tim aktivnostima poticala se kreativnost kod djece, preciznost, razvijanje dine motorike i senzibilitet za estetiku.

U istraživačkoj aktivnosti promatranja jabuka povećalima djeca su pažljivo proučavala strukturu jabuke, njezinu teksturu, boju i oblik i tako razvijali osjetilne vještine. Korištenjem povećala djeca su razvijala finu motoriku, koncentraciju i preciznost. Ovakvim oblikom iskustvenog učenja djeca samostalno istražuju i stječu nove spoznaje te obogaćuju spoznaje o svijetu oko sebe.

Eksperimentalnim aktivnostima kojima su djeca istraživala kako jabuka reagira u zatvorenoj staklenci, a u kombinaciji s dodatkom šećera, soli, cimeta ili samo na zraku ih se nastojalo potaknuti na promišljanje o utjecaju koji na voćku imaju različiti dodani sastojci. Vaganjem, sjeckanjem i izradom soka od jabuka djeca su učenjem o težini i mjerenju razvijala predmatematičke vještine kao i finu motoriku prilikom rukovanja nožićima. Pripremom svježeg soka od jabuke djeca su imala priliku razumjeti proces pripreme hrane kao i važnost svježih sastojaka u svakodnevnoj prehrani.

Korištenjem slikovnih kartica s riječima, slikovnica i jezičnih igara i pjesmica na engleskom jeziku djeca su razvojala jezične, predčitačke i predmatematičke vještine. Sve aktivnosti realizirale su se kroz igru te se na taj način poticala međusobna suradnja i njegovanje prijateljskih odnosa među djecom.

Ovim aktivnostima odgojiteljice su bogatim okruženjem i poticajima utjecale na razvoj koncentracije, ustrajnosti, mašte, suradnje među djecom, preciznosti, spretnosti, poticale su prirodnu znatiželju djece, učenje „čineći“ jer istraživanjem dijete je u stalnoj interakciji s okruženjem.

Djeca su dobila nove spoznaje i saznanja koja su povezala i nekim ranijim iskustvom, zabavna i vesela atmosfera bila je neizbježna, a osim novih spoznaja pozitivno je ojačana interakcija odgojitelj – dijete kao i dijete – druga djeca.

Brojne aktivnosti kao i oduševljenje djece možete vidjeti i na fotografijama.

 

Tekst pripremila odgojiteljica Ana Lončar